עסקים

יש מי שיסייע לכם בבניית אסטרטגיות והתמודדות עם קונפליקטים – מודוס

בחיים המודרניים, בניית אסטרטגיה הינה תנאי הכרחי להצלחתו של העסק או התנהלות יעילה של הקהילה.


יתר על כן, יצירת אסטרטגיה אינה רק שלב בניהול של הדברים אלא זה מתייחס גם לתהליך ארוך והמשכי המורכב מפעולות רבות וביניהן פעולת התכנון.

בארגונים רבים ישנם חילוקי דעות לגבי מטרות הארגון ולרוב חסרה הבנה ברורה לגבי אסטרטגיות יעילות שיביאו להשגת המבוקש.

מצב זה מביא לבעיות בתקשורת בין אנשי הארגון ואף עשוי לטשטש את מטרת העל, לחבל במאמצים של הארגון המעוניין למשוך אליו נותני חסויות ולמנוע את הצטרפותם של חברים חדשים לארגון. 

מקרים אלו מחייבים תכנון אסטרטגי קפדני וליווי של אנשי מקצוע. מודוס מלווה יישובי המרחב הכפרי והמועצות האזוריות ביצירת תהליכים אסטרטגיים שונים ומסייעת להם בהתמודדות עם קונפליקטים.

 

תכנון אסטרטגי

לתכנון אסטרטגי חשיבות מכרעת, היות ובזכותו ניתן להגדיר את היעדים של הארגון וליישמם בפועל.

בנוסף, בעזרת תכנון אסטרטגי נכון ניתן לזהות בעיות מרכזיות הקיימות בשטח וליצור הזדמנויות לתקשורת טובה יותר בין חברי הארגון.

כמו כן, תכנון אסטרטגי עוזר לראשי הארגון להעריך את התנהלות הדברים באמצעות מעקב אחר משימות מתוכננות ובדיקת תוצאות. 

תפקידו של תכנון אסטרטגי הוא לסייע בבניית חזון המתייחס לכללים, יעדים ופעולותיו של הארגון ואף תכנון מסלול עתידי של התנהלות הקהילה.

על מנת להביא ליעילות מירבית, תהליך התכנון האסטרטגי מחייב מעורבות של כל חברי הקבוצה. זה דורש שיתוף פעולה בין ראשי הקהילה המפיצים את התוכנית האסטרטגית לבין חברי הקהילה.

אסטרטגיה עסקית
תן למומחים לחשב לך מסלול מחדש


חשיבותו של תכנון אסטרטגי

לשירותיה של מודוס חשיבות עליונה מאחר והישרדותו של הארגון כולו עשויה להיות תלויה בתכנון אסטרטגי נבון בהנחיית מודוס.

כך למשל, החלטה שגויה לגבי הקצאת משאבים פיננסיים יכולה להיות כרוכה בהפסדים גדולים ואף להוות סכנה לקיום הקהילה, ולכן יש צורך בבניית אסטרטגיה ששמה דגש על התנהלות פיננסית אחראית אשר תוכננה בקפידה.

עזרתם המקצועית של אנשי מודוס נדרשת גם במקרים בהם חברי הקבוצה מתלבטים בין האופציות השונות הקיימות לבחירתם בשאלות הקשורות לעתיד הארגון. 

לדוגמה, ייעודו של שטח ציבורי ביישוב קהילתי כלשהו. על חברי היישוב להחליט על ייעודו של השטח ואיך לנצלו על מנת למקסם את הרווח הכלכלי כתוצאה מהחלטה.

יישובי המרחב הכפרי והמועצות האזוריות נעזרים לא פעם במודוס כשהתוצאות של ההחלטות שעליהם לקבל לא ברורות באופן מיידי. כך למשל, לא פעם ישנו קושי להפנות תקציבים לפרויקטים ארוכי טווח אשר תוצאותיהם לא יביאו תשואות מהירות. מקרים נוספים בהם עסקים, ארגונים וקהילות פונים למודוס הם:

-מצבים אשר דורשים התייעלות של האגרון, כגון הפחתה בשכר של חבריהם או אף צמצום כוח אדם של החברה.

-מצבים בהם יישום אסטרטגיה עלול לשנות באופן משמעותי את אורחות החיים ודמוגרפיה של הארגון או את קצב התפתחות אירועים בתוכו.

-אנשי המפתח של הארגון לא יודעים להחליט מה נדרש לעשות למען התפתחות והעצמת הקהילה.

 

שלבי תכנון אסטרטגי 

ראשית, אנשי מודוס עושים ניתוח של מטרות הארגון תוך כדי זיהוי נקודות החוזק והחולשה שלו. לאחר מכן הם מגדירים וקובעים יעדים ספציפיים לתקופת התכנון ומפתחים צעדים ברורים ליישום התוכנית. 

שלב הניטור שבא לאחר מכן משמש לניסוח מחדש של האסטרטגיות הקיימות ובניית אסטרטגיות לעתיד. 

תהליך תכנון אסטרטגי על ידי חברת מודוס, הינו תהליך מתמשך אשר מביא לתוצאות יוצאות מן הכלל מאחר והוא מלווה על ידי אנשי מקצוע מנוסים אשר שמים את שביעות רצונו של הלקוח והעצמתו בראש סדר העדיפויות שלהם.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *