עסקים

מקצועות בהם ביטוח יעזור לכם לישון טוב יותר בלילה

משנה: כמעט כל בעל מקצוע נמצא תחת סיכון. הנה כמה דוגמאות שכדאי ללמוד מהן:

בשלב מסוים בחיי העבודה שלנו, כולנו, או כמעט כולנו, משתכנעים שיש לנו את העבודה הגרועה ביותר על פני כדור הארץ. אבל אם נקדיש כמה דקות של מחשבה רצינית על אלו שבאמת מסכנים את עצמם באופן יומיומי כדי להתקיים, נרגיש אולי קצת יותר טוב. נכון, סביר להניח שגם בעבודה שלנו יש סיכונים, ואולי אפילו כדאי לנו לחשוב ברצינות על נושאים כמו ביטוח דירקטורים. ובכל זאת, הסיכון הממשי לחיינו כשאנחנו יושבים במשרד ממוזג היטב, קטן הרבה יותר מאשר אצל מישהו שמשתלשל מתוך מסוק כדי לתקן קווי מתח גבוה מעל ג'ונגל בוער, ועושה זאת כחלק מפעילותו היומיומית. אז הנה כמה פרטים על כמה מהעבודות המסוכנות ביותר בעולם, ועל כמה קצת פחות מסוכנות. כך או כך, כדאי שיהיה לכם ביטוח טוב אם אתם עוסקים בהן.

 

חייו הקשים של חוטב העצים

חוטבי עצים, למשל, נמצאים בסיכון גבוה מאוד. נחמד ורגוע יותר לעבוד עם עצים לאחר שהפכו כבר לניירות (או למוצרים אחרים), אבל חוטבי עצים מסתכנים בחייהם על בסיס יומיומי. עצים נופלים עליהם, הציוד הכבד שאתו הם עובדים יכול לפגוע בהם, וסכנות שונות שאורבות להם בטבע יכולות לקפד את פתיל חייהם ללא הודעה מוקדמת. גם דייגים נוטלים עליהם סיכון גדול, למרות שהעיסוק שלהם נראה שליו אם לא מכירים אותו היטב. דייגים רבים נאלצים לצד לדייג בתנאים קשים, הם מתמודדים עם איתני הטבע ועם שעות עבודה בלתי נגמרות. בדומה לחוטבי העצים, גם הם משתמשים לעתים בציוד מכני כבד, שעשוי ליצור בעיות. גם אלו וגם חייבים לבטח את עצמם אם הם רוצים לישון טוב בלילה, למרות שיש להניח שדייגים רבים בעולם, במיוחד בעולם השלישי, לא יכולים להרשות לעצמם אפילו את הביטוח הבסיסי ביותר.  

חוטב עצים

שבב של חוסר תקווה

ייצור שבבים, למרות שהוא נשמע כמו עיסוק טכנולוגי מתקדם ונקי, גם הוא כולל סיכונים רבים. לשימוש בחומרים בעייתיים כמו ארסן, יש השפעות ארוכות טווח על הבריאות, והוא יכול להוביל בין השאר לשיעורי הפלות גבוהים, מומים מולדים, סרטן ומחלות בדרכי הנשימה. הדברים לא שונים בהרבה אצל העובדים בכריית גופרית – עיסוק פופולרי באזורים שונים של אינדונזיה. הכורים נושאים את הגופרית מתוך הרי געש תמורת דולרים ספורים לחודש, ויוצרים לעצמם נזק בלתי הפיך בריאות, בעיניים ובשאר חלקי הגוף. סכנות רבות אורבות גם לחשמלאים, אוספי אשפה, נהגי משאיות וחולבי ארס נחשים. סביר להניח שביטוח דירקטורים לא יעזור במיוחד לאף אחד מהם, אבל גם יושבי המשרדים לוקחים על עצמנו סיכונים לא קטנים, גם אם נסתרים יותר.

ייצור שבבים
מפעל יצור שבבים

מסוכן גם במשרד

אפילו לבעלי מקצועות פחות הרפתקניים כדאי מאוד שיהיה ביטוח כדי שיוכלו לישון היטב בלילה. בין המקצועות הבולטים שבהם ביטוח כזה יעזור נמצאים מהנדסים, עורכי דין ורופאים. עבור מהנדסים, למשל, יש חשיבות גדולה לביטוח אחריות מקצועית. כל שנה ניתן למצוא בבתי המשפט עשרות תביעות שונות של לקוחות שהחליטו לתבוע את המהנדסים שאיתם עבדו, בשל פגיעה כזו או אחרת. מהנדס שמוצא את עצמו נאלץ להתגונן מפני טענות של לקוחות, מבלי שיש לו ביטוח שיגן עליו, עשוי למצוא את עצמו מדרדר לתהום של אובדן כספי, בזבוז זמן, ואיבוד מוניטין. זאת מבלי להיכנס אפילו לנזק שייגרם לו ללא ביטוח, אם יזכו התובעים בתביעה, והמהנדס יחויב לפצות אותם בסכומי עתק.

 

עורכי דין תחת מתקפה

גם עורכי דין חשופים לסכנות רבות, בתוקף מקצועם. בנוסף לשלל הבעיות שעלולות להסב להם תביעה בגין רשלנות, קיימות היום דרכים רבות בהם יכול עורך הדין להינזק, אפילו בשל סיכונים מעולם הסייבר. עורך הדין יכול למצוא עצמו מושמץ ברשתות החברתיות ונאלץ להתגונן, מואשם בהעתקת תוכן, יכול למצוא את עצמו נפגע מווירוס מחשב שיימחק את כל מידע הלקוחות שלו, וזאת רק ההתחלה. אם פעם היו עורכי דין יכולים להרגיש בטוחים בסביבות העבודה שלהם, היום המצב השתנה לחלוטין ודורש כמובן גם היערכות ביטוחית אחרת. הדברים נכונים גם למקצועות חופשיים אחרים. רופאים עשויים להיתבע בשל שגיאה קלה בשיקול דעת, אדריכלים יכולים למצוא את עצמם מסובכים משפטים בגלל מבנה שתכננו, מתווכי דירות עלולים להסתבך בעסקה שבה טעו בתום לב, ואפילו קוסמטיקאיות מסתכנות בכך שטיפול חדשני כלשהו שיעניקו ללקוחה יפגע בה. בכל המקרים הללו חשוב מאוד לבעלי המקצוע לבטח את עצמם, ובכך לשמור על שלוות נפשם ועל פרנסתם.

בית משפט

לא קל להיות בכיר

דירקטורים ונושאי משרה בכירים חשופים כמובן גם הם לתביעות שונות, שנובעות מן הפעילויות השונות בהן הם מעורבים. לא תמיד הם יידעו מאיפה תגיע תביעה כזו. מגוון התחומים שחברות גדולות עוסקות בהן הוא עצום, והדירקטור לא יודע בהכרח מה ההשלכות של כל החלטה שקיבל במסגרת תפקידו. ביטוח דירקטורים יכול לשמש כגלגל הצלה של ממש, במקרה שבו מתגלגלת תביעה לפתחה של החברה. למעשה, דירקטור שאינו מבוטח כראוי מהווה בעצמו סיכון עסקי, שכן מצב שבו ייתבע באופן אישי ולא יוכל להגן על עצמו, עשוי לפגוע גם בחברה שבמסגרתה הוא פועל. גם כאן, כמו במקרים אחרים, נושא הביטוח המקצועי הוא מהותי, הן לאדם המבוטח והן למקום העבודה שלו.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *