הלוואות

משכנתא לאיחוד הלוואות: כל המידע שאתם חייבי

משפחות רבות בישראל מתמודדות עם יותר מהלוואה אחת, מצב שמוביל לקושי במעקב אחר ההחזרים לצד תשלומים הולכים וגדלים עבור הריביות. אילו פתרונות מציעה משכנתא לאיחוד הלוואות ומה צריך לדעת?

יועץ משכנתאות
משכנתא לאיחוד הלוואות בעצם מאחדת את כל ההלוואות הפתוחות שלכם.

לקיחת הלוואה היא כבר מזמן לא תופעה נדירה בישראל. למעשה, ישראלים רבים ניצבים בפני החזרים של למעלה מהלוואה אחת – אחרי שלקחו מספר הלוואות בנקאיות או חוץ בנקאיות. הלוואות כאלה יכולות לשמש למימוש מטרות משמעותיות כמו רכישת דירה, רכב או פתיחת עסק. אלא שהמעקב אחריהן הופך ללא ספק למאתגר, בשל תנאים, מסלולים והחזרים חודשיים שנבדלים זה מזה. 

העובדה הזו עשויה להקשות על הלווים לשמור על מאזן תשלומים נכון ומיטבי, ובחלק מהמקרים אפילו עלולה להוביל לנטילת הלוואה נוספת. איך שומרים על סדר באספקט המשמעותי הזה? באמצעות משכנתא לאיחוד הלוואות.

מה המשמעות של משכנתא לאיחוד הלוואות?

כמו שניתן להבין משמה, משכנתא לאיחוד הלוואות מאפשרת למעשה לאחד את כל ההלוואות הפתוחות שלכם במסלול אחד – כמשכנתא שניתנת בתמורה למשכון הדירה הקיימת, ולכן רלוונטית לבעלי דירה בלבד. למשכנתא כזו יתרונות רבים, שמאפשרים לנוטלים אותה לחסוך מאמצים וכסף. ראשית, מדובר בהלוואה אחת – ולכן בהחזר חודשי אחר, שקל לעקוב אחריו ונוח יותר לתכנן את יתר ההוצאות לפיו; שנית, ניתן לקחת אותה לתקופה ארוכה; שלישית, הריבית תהיה בדרך כלל נמוכה יותר, ולכן הלווים יוכלו לסגור את ההלוואה בקלות רבה יותר ולחסוך כסף.

האם משכנתא לאיחוד הלוואות מתאימה לכולם?

התשובה היא שלילית. הסייגים מתייחסים הן לדירה והן לגובה החוב הפתוח. כמו שכבר ציינו, המשכנתא מיועדת לבעלי דירות. אם קיימת משכנתא על הדירה, הגובה שלה יצטרך בדרך כלל להיות פחות ממחצית מערכה. בנוסף, לרוב ניתן לקחת משכנתא לאיחוד הלוואות רק מסכום מסוים, ולכן בהלוואות נמוכות ייתכן שהבקשה לא תאושר. 

מי מעניק משכנתא לאיחוד הלוואות?

קיימים גופים רבים שמעניקים הלוואות כאלה, ולכן כדאי לבחון את התנאים המוצעים לכם במספר מקומות כדי להגיע להחלטה הנבונה ביותר עבורכם. במידת הצורך, מומלץ להתייעץ באופן פרטני עם יועצים מקצועיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *